យោងតាមអ្នកនាំពាក្យរបស់លេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរស៊ីវិល (SSCA) បានឱ្យដឹងថាព្រលានយន្តហោះអន្តរជាតិដែលនឹងត្រូវសាងសង់នៅខេត្តកោះកុងនឹងចាប់ផ្តើមការសាងសង់ក្នុងខែមករាឆ្នាំក្រោយ។
ដោយទទួលបានការគាំទ្រពីក្រុមហ៊ុនអភិវឌ្ឍន៍ Tianjin Union Development Group (UDG) របស់ចិនក្រុមហ៊ុនព្រលានយន្តហោះនេះនឹងបម្រើឱ្យគម្រោងឆ្នេរខ្សាច់របស់ក្រុមហ៊ុនគឺរមណីយដ្ឋានដារ៉ាសាគររីស៊ីរីដែលនឹងត្រូវសាងសង់នៅលើដីទំហំ 45.000 ហិកតាដែលប្រគល់ឱ្យ UDG ដោយរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជានិងដៃគួអភិវឌ្ឍន៍ផ្សេងទៀត។
អ្នកនាំពាក្យក្រុមហ៊ុន SSCA លោកស៊ីនចាន់សេរីរ័ត្នវុត្ថាបានប្រាប់ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍តាមទូរស័ព្ទថាការអភិវឌ្ឍព្រលានយន្តហោះនេះនឹងត្រូវសាងសង់ឡើងក្នុងដំណាក់កាលចំនួនបីដោយដំណាក់កាលទី 1 នឹងចាប់ផ្តើមនៅខែមករាឆ្នាំ 2018 នៅក្នុងគម្រោងដែលមានតម្លៃចន្លោះពី 300 ទៅ 350 លានដុល្លារ។
ខណៈពេលដែលការងារគ្រឹះក្រោមត្រូវបានបញ្ចប់ហើយតែការសាងសង់ត្រូវបានផ្អាក លោកវុត្ថាបានលើកឡើងថារដូវវស្សាគឺជាការរាំងស្ទះតែមួយគត់។ "ការសាងសង់អាកាសយានដ្ឋានកំពុងតែរីកចម្រើនក្នុងល្បឿនយឺតដោយសារវាជារដូវវស្សាប៉ុន្តែក្រុមហ៊ុនបានឆ្លៀតយកឱកាសនេះដើម្បីធ្វើឱ្យការរៀបចំរបស់អាកាសយានិកល្អឥតខ្ចោះ" ។
កោះកុងនឹងឃើញអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ខ្លួននៅស្រុកបទុមសាគរលើដីទំហំ 750 ហិកតា។
លោកវុត្ថាបាននិយាយថាព្រលានយន្តហោះនឹងអាចទទួលបានយន្តហោះខ្នាតមធ្យមនៅពេលដែលដំណាក់កាលទីមួយត្រូវបានបញ្ចប់ក្នុងរយៈពេលពីរឆ្នាំកន្លះ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយមិនមានពេលវេលាច្បាស់លាស់សម្រាប់ដំណាក់កាលទី 2 និងទី 3 ទេខណៈដែលលោកវុត្ថាបានថ្លែងថាវានឹងអាស្រ័យលើអាកាសយានដ្ឋានដំណើរការបានល្អបន្ទាប់ពីបញ្ចប់ដំណាក់កាលទី 1 ។
លោកបានថ្លែងថាគម្រោងទាំងមូលត្រូវបានព្យាករថានឹងមានការវិនិយោគសរុបចំនួនជាង 500 លានដុល្លារ។
ដោយសារតែគម្រោងទេសចរណ៍ UDG ទាំងមូលដែលមានតម្លៃ 3,8 ពាន់លានដុល្លារនោះក្រសួងបរិស្ថាន (MOE) ត្រូវបានប្រគល់ភារកិច្ចឱ្យត្រួតពិនិត្យលើការសិក្សាអំពីផលប៉ះពាល់បរិស្ថាននៅអាកាសយានដ្ឋាន។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយប្រធាននាយកដ្ឋានវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់បរិស្ថាននៅក្រសួងមហាផ្ទៃឈ្មោះង៉ែតសេរីបានកត់សម្គាល់ថាក្រសួងមិនទាន់ទទួលបានរបាយការណ៍ពីក្រុមហ៊ុនវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់បរិស្ថានដែលក្រុមហ៊ុន UDGបានជួល។
ទន្ទឹមនឹងនេះដែរលោកសេងឡុតអ្នកនាំពាក្យក្រសួងរៀបចំដែនដីនគរូបនីយកម្មនិងសំណង់បានមានប្រសាសន៍ថាលោកមិនមានព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនណាមួយអំពីគម្រោងព្រលានយន្តហោះកោះកុងឡើយដោយប្រាប់ប៉ុស្តិ៍អចលនទ្រព្យទាក់ទងនឹងអភិបាលខេត្ត។
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយកោះកុងបច្ចុប្បន្នមិនមានអភិបាលទេដោយអភិបាលថ្មីរូបនេះនឹងរៀបចំខ្លួនជាសាធារណៈនៅចុងសប្តាហ៍នេះ។
លោកហូវណ្ឌីទីប្រឹក្សារបស់សភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានចង្អុលបង្ហាញអំពីទំហំគម្រោងព្រលានយន្តហោះនិងស្រុកដែលត្រូវបានប្រគល់ឱ្យ UDG ។ ដីទំហំ 45.000 ហិចតានេះមានស្រុកពីរគឺបុមុមសាគរនិងថ្មធាង។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា "នេះគឺជាការវិនិយោគដ៏ធំមួយសម្រាប់ប្រទេសចិន" ។
លោកបន្តថា "នេះគឺជាការវិនិយោគដ៏ថ្លៃថ្លាប៉ុន្តែការវិនិយោគនេះនឹងជួយលើកទឹកចិត្តដល់ការដឹកជញ្ជូនផ្លូវអាកាសឱ្យកាន់តែបើកចំហ" ។
តំបន់នេះគឺជាផ្លូវតភ្ជាប់រវាងខេត្តត្រាតនិងខេត្តចាន់បុរីនៃប្រទេសថៃនិងខេត្តកោះកុងដែលផ្តល់នូវផ្លូវដឹកជញ្ជូនដ៏អស្ចារ្យនិងជួយធ្វើឱ្យទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រជាជនទាំងពីរកាន់តែប្រសើរឡើង។
យោងតាមអ្នកនាំពាក្យរបស់លេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរស៊ីវិល (SSCA) បានឱ្យដឹងថាព្រលានយន្តហោះអន្តរជាតិដែលនឹងត្រូវសាងសង់នៅខេត្តកោះកុងនឹងចាប់ផ្តើមការសាងសង់ក្នុងខែមករាឆ្នាំក្រោយ។
ដោយទទួលបានការគាំទ្រពីក្រុមហ៊ុនអភិវឌ្ឍន៍ Tianjin Union Development Group (UDG) របស់ចិនក្រុមហ៊ុនព្រលានយន្តហោះនេះនឹងបម្រើឱ្យគម្រោងឆ្នេរខ្សាច់របស់ក្រុមហ៊ុនគឺរមណីយដ្ឋានដារ៉ាសាគររីស៊ីរីដែលនឹងត្រូវសាងសង់នៅលើដីទំហំ 45.000 ហិកតាដែលប្រគល់ឱ្យ UDG ដោយរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជានិងដៃគួអភិវឌ្ឍន៍ផ្សេងទៀត។
អ្នកនាំពាក្យក្រុមហ៊ុន SSCA លោកស៊ីនចាន់សេរីរ័ត្នវុត្ថាបានប្រាប់ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍តាមទូរស័ព្ទថាការអភិវឌ្ឍព្រលានយន្តហោះនេះនឹងត្រូវសាងសង់ឡើងក្នុងដំណាក់កាលចំនួនបីដោយដំណាក់កាលទី 1 នឹងចាប់ផ្តើមនៅខែមករាឆ្នាំ 2018 នៅក្នុងគម្រោងដែលមានតម្លៃចន្លោះពី 300 ទៅ 350 លានដុល្លារ។
ខណៈពេលដែលការងារគ្រឹះក្រោមត្រូវបានបញ្ចប់ហើយតែការសាងសង់ត្រូវបានផ្អាក លោកវុត្ថាបានលើកឡើងថារដូវវស្សាគឺជាការរាំងស្ទះតែមួយគត់។ "ការសាងសង់អាកាសយានដ្ឋានកំពុងតែរីកចម្រើនក្នុងល្បឿនយឺតដោយសារវាជារដូវវស្សាប៉ុន្តែក្រុមហ៊ុនបានឆ្លៀតយកឱកាសនេះដើម្បីធ្វើឱ្យការរៀបចំរបស់អាកាសយានិកល្អឥតខ្ចោះ" ។
កោះកុងនឹងឃើញអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ខ្លួននៅស្រុកបទុមសាគរលើដីទំហំ 750 ហិកតា។
លោកវុត្ថាបាននិយាយថាព្រលានយន្តហោះនឹងអាចទទួលបានយន្តហោះខ្នាតមធ្យមនៅពេលដែលដំណាក់កាលទីមួយត្រូវបានបញ្ចប់ក្នុងរយៈពេលពីរឆ្នាំកន្លះ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយមិនមានពេលវេលាច្បាស់លាស់សម្រាប់ដំណាក់កាលទី 2 និងទី 3 ទេខណៈដែលលោកវុត្ថាបានថ្លែងថាវានឹងអាស្រ័យលើអាកាសយានដ្ឋានដំណើរការបានល្អបន្ទាប់ពីបញ្ចប់ដំណាក់កាលទី 1 ។
លោកបានថ្លែងថាគម្រោងទាំងមូលត្រូវបានព្យាករថានឹងមានការវិនិយោគសរុបចំនួនជាង 500 លានដុល្លារ។
ដោយសារតែគម្រោងទេសចរណ៍ UDG ទាំងមូលដែលមានតម្លៃ 3,8 ពាន់លានដុល្លារនោះក្រសួងបរិស្ថាន (MOE) ត្រូវបានប្រគល់ភារកិច្ចឱ្យត្រួតពិនិត្យលើការសិក្សាអំពីផលប៉ះពាល់បរិស្ថាននៅអាកាសយានដ្ឋាន។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយប្រធាននាយកដ្ឋានវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់បរិស្ថាននៅក្រសួងមហាផ្ទៃឈ្មោះង៉ែតសេរីបានកត់សម្គាល់ថាក្រសួងមិនទាន់ទទួលបានរបាយការណ៍ពីក្រុមហ៊ុនវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់បរិស្ថានដែលក្រុមហ៊ុន UDGបានជួល។
ទន្ទឹមនឹងនេះដែរលោកសេងឡុតអ្នកនាំពាក្យក្រសួងរៀបចំដែនដីនគរូបនីយកម្មនិងសំណង់បានមានប្រសាសន៍ថាលោកមិនមានព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនណាមួយអំពីគម្រោងព្រលានយន្តហោះកោះកុងឡើយដោយប្រាប់ប៉ុស្តិ៍អចលនទ្រព្យទាក់ទងនឹងអភិបាលខេត្ត។
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយកោះកុងបច្ចុប្បន្នមិនមានអភិបាលទេដោយអភិបាលថ្មីរូបនេះនឹងរៀបចំខ្លួនជាសាធារណៈនៅចុងសប្តាហ៍នេះ។
លោកហូវណ្ឌីទីប្រឹក្សារបស់សភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានចង្អុលបង្ហាញអំពីទំហំគម្រោងព្រលានយន្តហោះនិងស្រុកដែលត្រូវបានប្រគល់ឱ្យ UDG ។ ដីទំហំ 45.000 ហិចតានេះមានស្រុកពីរគឺបុមុមសាគរនិងថ្មធាង។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា "នេះគឺជាការវិនិយោគដ៏ធំមួយសម្រាប់ប្រទេសចិន" ។
លោកបន្តថា "នេះគឺជាការវិនិយោគដ៏ថ្លៃថ្លាប៉ុន្តែការវិនិយោគនេះនឹងជួយលើកទឹកចិត្តដល់ការដឹកជញ្ជូនផ្លូវអាកាសឱ្យកាន់តែបើកចំហ" ។
តំបន់នេះគឺជាផ្លូវតភ្ជាប់រវាងខេត្តត្រាតនិងខេត្តចាន់បុរីនៃប្រទេសថៃនិងខេត្តកោះកុងដែលផ្តល់នូវផ្លូវដឹកជញ្ជូនដ៏អស្ចារ្យនិងជួយធ្វើឱ្យទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រជាជនទាំងពីរកាន់តែប្រសើរឡើង។
No comments:
Post a Comment